Miks on SEO optimeerimine vajalik?

Soovid tulla oma kodulehega Google otsingus ettepoole? Selleks on vaja teostada kodulehe SEO optimeerimine. SEO ehk teisisõnu kodulehe optimeerimine otsingumootoritele on meetod, mille tulemusena on võimalik mõjutada kodulehtede positsioone otsingumootorite otsingutulemuste seas. Tuntuimad otsingumootorid on Google ja Bing. SEO optimeerimine mõjutab kodulehe positsioone nii orgaaniliste otsingutulemuste seas kui ka aitab vähendada makstud otsingutulemuste kliki hinda (Google Ads; Bing Ads).

Miks ikkagi on SEO optimeerimine vajalik ja möödapääsmatu investeering internetiturunduses?

SEO optimeerimist võibki nimetada “investeeringuks” oma kodulehe lähitulevikku. Miks? SEO optimeerimise tulemused ei ole silmapilkselt näha nii nagu on seda kallite reklaamide puhul. SEO optimeerimise lõpptulemuse saavutamine võib aega võtta kuni 4..5 kuud, kuid positiivset mõju hakkab see avaldama juba paari nädala möödudes peale kodulehe optimeerimise teostamist.

Edu võti tänapäeval seisneb firma või ettevõtte kodulehe külastatavuses, eriti potentsiaalsete klientide külastatavuses. Külastusi kodulehele on võimalik saada kahel viisil: orgaanilised külastused ning makstud reklaamide külastused. 95% orgaanilistest klikkidest ja külastustest tulevad Google otsingumootori kaudu ning kui koduleht ei tule välja Google otsingutulemuste seas esimesel lehel, siis enamasti puuduvad ka kodulehel külastused. Mida kõrgemal positsioonil tuleb koduleht otsingutulemustes välja, seda rohkem klikke ja külastusi koduleht saab.

SEO kodulehe optimeerimine

Statistika on näidanud, et 91% Google otsingutulemuste klikkidest tulevad just esimeselt otsingutulemuste lehelt,  5% tulevad tulevad teiselt lehelt ning ülejäänud 4% tulevad kolmandalt ja sealt edasi lehtedelt.

Kodulehe SEO optimeerimine koosneb mitmest protsessist. Nende protsesside ühtsel koosmõjul muutub koduleht otsingumootori jaoks atraktiivsemaks ning selle tulemusena hakkab koduleht Google otsingus liikuma ettepoole. Mida paremal positsioonil on koduleht Google otsingutulemuste seas, seda rohkem orgaanilisi klikke ja külastusi koduleht hakkab saama. Mida rohkem on külastusi, seda rohkem on potentsiaalseid kliente.